CEDEO erkenning 2011

Al een aantal jaar op rij zijn wij de trotse eigenaar van de CEDEO erkenning, maar dit jaar zijn wij extra trots. Wij scoorden op basis van het laatste onderzoek (bekendmaking resultaten: 18 juli 2011) een totaalwaardering van 94% voor de kwaliteit van onze dienstverlening voor in-company leertrajecten gebaseerd op klanttevredenheidonderzoek. Vorig jaar was de totaalscore nog 87%. "Ik ben bijzonder trots met deze stijging van 7%, het bewijs dat het altijd nog beter kan," aldus Ellen van Hierden, directeur Trecens.

CEDEO is de onafhankelijke keuringsinstantie die de kwaliteit van HR-dienstverleners in Nederland meet en waarborgt. Met het verkrijgen van deze CEDEO erkenning worden wij bevestigd in ons streven naar het constant leveren van kwaliteit aan al onze opdrachtgevers. Terecht een erkenning om trots op te zijn!

Erken2


Een kleine greep uit het CEDEO 2011 - onderzoeksverslag:

Prijs-kwaliteitverhouding
Sommige ondervraagden kijken wel eens naar aanbiedingen van andere opleidingsinstellingen: “Maar kwaliteit vind ik nog belangrijker dan prijs”, “Ze waren toen niet de goedkoopste maar ook niet veruit de duurste” en “Ze zitten aan de bovenkant van de markt. Wanneer je een heel traject bekijkt dan kan je voor een paar honderd euro minder klaar zijn, maar nu heb ik tevreden klanten en dat moet ik dan nog maar afwachten.” Een referent vindt de gevraagde prijs iets lager dan marktconform. Alle referenten scoren tevreden op dit onderwerp.

Opleiders

De docenten zijn enthousiast en schakelen goed op de groep die ze voor zich hebben. Ze hebben veel kennis en geven tips en trucs uit de praktijk. De ondervraagden prijzen het open karakter, de vriendelijkheid, rust en ervaring die de docent uitstraalt: “Door de open opstelling van de trainster ontstond er heel veel chemie.” Het gebruik van verschillende praktijkvoorbeelden, beeldmateriaal, filmpjes en rollenspellen werkt confronterend maar niet belerend. De afgesproken docenten komen ook, zijn op tijd en houden de deelnemers bij de les: “Ik ben gecharmeerd van Trecens omdat ze ook de ogen en oren van de directie zijn. De deelnemers kunnen openhartig zijn in de wetenschap dat opmerkingen niet meteen worden doorgebrieft, maar wanneer ze denken een lekker makkelijk dagje te hebben tijdens een training is dit wel een issue. De deelnemer wordt dan door de docent teruggestuurd naar de vestiging” en “Er is ruimte voor iedereen om inbreng te geven, maar er zit duidelijk wel theorie onder en er wordt conform de afspraken gewerkt. De docent heeft als doel dat wij onze resultaten bereiken, dus let zij op of alle deelnemers er wel met de aandacht bij blijven.” De docent kijkt wat de valkuilen van iedere deelnemer zijn en laat de deelnemers elkaar inspireren. Na tussentijdse evaluaties is Trecens altijd bereid het programma of de trainer op de wensen aan te passen: “De docent was goed voorbereid en didactisch prima, maar de training kon inhoudelijk wel wat dieper. Nadat ik had aangegeven dat mijn verwachting hoger lag is er meer verdieping gekomen.” Soms worden er acteurs ingehuurd en soms speelt de trainster zelf mee in rollenspellen: “Door direct met een acteur één op één gesprekken te oefenen zijn de deelnemers handvatten geboden” en “Eén dag was ik iets minder tevreden over de actrice en toen hebben ze direct een vervanger laten komen.”

Tevredenheid opleiding / samenwerking totaal
Trecens onderscheidt zich als echte professional door de persoonlijke benadering waarbij de deelnemers zich kwetsbaar kunnen opstellen en de docenten erg goed weten om te gaan met de informatie: “Ze hebben onze medewerkers op hun netvlies staan en hebben een spontane,ongedwongen manier van lesgeven waardoor de deelnemers zich op hun gemak voelen.” De trainers luisteren naar de deelnemers en zijn ook bereid het programma daarop aan te passen. Deze flexibiliteit komt de kwaliteit ten goede: “De docent die op een pragmatische wijze omgaat met de deelnemers, geeft alle ruimte om ook een andere kant op te gaan tijdens de training.” Gevraagd waarom er voor Trecens wordt gekozen noemen de geïnterviewden een veelheid aan redenen: echt maatwerk, de flexibiliteit en de pragmatische invalshoek, waar voor je geld, korte lijnen, betrokkenheid en enthousiasme, gedrevenheid en kennis van zaken,persoonlijke contact, het inleven in de situatie, goede op de groep toegespitste praktijkvoorbeelden, herkenbare feedback en niet steeds nieuwe mensen dus een langdurige samenwerking.

Terug naar onze Erkenningen.